O Δήμαρχος Αβδήρων ορίζει ως Γενικό Γραμματέα του Δήμου τον Γαλανόπουλο Αθανάσιο με τα παρακάτω καθήκοντα:
α. Υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο Εσωτερικό και Εξωτερικό των υπαλλήλων του Δήμου.
β. Υπογράφει έγγραφα σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος.
γ. Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και, γενικότερα, συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους.
δ. Μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής και της Εκτελεστικής Επιτροπής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρό τους.
ε. Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής και της Εκτελεστικής Επιτροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
στ. Συμμετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου και παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.
ζ. Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και ενημερώνει σχετικά την Εκτελεστική Επιτροπή.
η. Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στον Δήμο και μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου.
θ. Δύναται να συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια στα οποία μετέχουν με εκπροσώπους τους το σύνολο ή μέρος των υπηρεσιών του Δήμου, ανάλογα με τα θεματικά αντικείμενα.
ι. Παρακολουθεί τις δραστηριότητες των νομικών προσώπων του Δήμου και συνεργάζεται με τις διοικήσεις τους, ώστε να εξασφαλίζεται η εναρμόνιση των αποτελεσμάτων από την δραστηριοποίησή τους προς τους στόχους του Δήμου.
ια. Ασκεί κάθε άλλη εργασία που δεν περιλαμβάνεται στον παρόντα Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και έχει σχέση με τη λειτουργία του Γραφείου σύμφωνα και με τις οδηγίες της Δημοτικής Αρχής
ιβ.Επιπλέον ανατίθεται στον Γενικό Γραμματέα η υπογραφή των ακόλουθων εγγράφων: όλα τα έγγραφα και οι αποφάσεις σε ότι αφορά στο Γραφείο Αστικής Κατάστασης και Ληξιαρχείου του Τμήματος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών καθώς και σε ότι αφορά όλο το Τμήμα Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών-όλα τα υπηρεσιακά έγγραφα προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για θέματα προαγωγών υπαλλήλων,επιλογής προϊσταμένων, αναγνώρισης προϋπηρεσίας, αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων και πάσης φύσεως υπηρεσιακές μεταβολές-τις αποφάσεις που αφορούν μισθολογικές μεταβολές προσωπικού-τα έγγραφα προς την Επιθεώρηση Εργασίας-τα έγγραφα για οικειοθελείς αποχωρήσεις προσωπικού και τέλος τις συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (δίμηνης, πεντάμηνης, οκτάμηνης διάρκειας και ημερομίσθια) και πάσης φύσεως συμβάσεις πρακτικής άσκησης.
Ο Δήμαρχος μπορεί, με απόφαση του, να εκχωρεί και άλλες αρμοδιότητες στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου όπως και την υπογραφή με εντολή του εγγράφων και πιστοποιητικών, πλην χρηματικών ενταλμάτων.